fbpx

updates

Eλένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης

Θριαμβευτές στα Design Awards 2022 του Wallpaper*

Objects of Common Interest, LoT
Objects of Common Interest, LoT
Objects of Common Interest, LoT

Το διεθνούς φήμης αρχιτεκτονικό περιοδικό Wallpaper* είχε βάλει στο μικροσκόπιό του την Ελένη Πεταλώτη και τον Λεωνίδα Τραμπούκη ήδη από το 2012, όταν και δημιούργησαν το δικό τους γραφείο, με την επωνυμία LoΤ. Οι δύο Έλληνες αρχιτέκτονες και απόφοιτοι του ΑΠΘ, που κινούνται μεταξύ Ελλάδας και Νέας Υόρκης, ξεκίνησαν την αμερικανική τους περιπέτεια το 2010, όταν παρακολούθησαν μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια. Πολύ γρήγορα ξεχώρισαν για το ανήσυχο πνεύμα τους και το αδιαμφισβήτητο ταλέντο τους, συνεργαζόμενοι με μεγάλα ονόματα, όπως την αρχιτεκτονική ομάδα SΟM και το Ίδρυμα Γκούγκενχαϊμ.

To 2014, το Wallpaper* τούς κατέταξε στα ταχύτατα ανερχόμενα ταλέντα στον χώρο της αρχιτεκτονικής, ενώ το 2015 το αρχιτεκτονικό ντουέτο από την Ελλάδα ίδρυσε το design studio με την επωνυμία  Objects of Common Interest. Μία από τις σπουδαιότερες στιγμές που κοσμεί το βιογραφικό τους υπήρξε το Flatiron Skyline, το εντυπωσιακό γλυπτό-εγκατάσταση που φιλοτέχνησαν ακριβώς μπροστά από το εμβληματικό Flatiron Building.

Ωστόσο, η πιο εμφατική επιβράβευση μιας πορείας που βαδίζει με συνέπεια προς την κορυφή έμελλε να έρθει στις αρχές της φετινής χρονιάς. Όπως κάθε χρόνο, λοιπόν, το Wallpaper* απένειμε τα Design Awards, χαρίζοντας την πρώτη θέση στο Objects of Common Interest, για τα επιτεύγματά τους τη χρονιά που μας πέρασε. Ανάμεσα στα κατορθώματα των δύο Ελλήνων αρχιτεκτόνων, ξεχωρίζει η έκθεση που φιλοξενήθηκε στο Μουσείο Νογκούτσι της Νέας Υόρκης, καθώς και η συμμετοχή τους στην ψηφιακή πλατφόρμα Perfettooo, όπου και δημιούργησαν επινοημένους τόπους, συνυφαίνοντας αντικείμενα, κολάζ, αρχιτεκτονική, μουσική και βίντεο.

Ο διάσημος Ιταλός σκηνοθέτης (και διακοσμητής εσωτερικών χώρων) Λούκα Γκουαντανίνο, ως μέλος των κριτικής επιτροπής των Design Awards 2022 του Wallpaper*, δήλωσε τα εξής για το βραβευμένο ντουέτο από την Ελλάδα: «Εκτιμώ βαθιά την ικανότητά τους να κοιτούν πέρα από τη λειτουργική χρήση των αντικειμένων. Αξιοποιούν τους όγκους με έναν τρόπο βαθιά προσωπικό, αλλά συγχρόνως συμπαγή».