fbpx

Αντλώντας έμπνευση από την ιαπωνική παράδοση και κουλτούρα, ο σχεδιαστής μόδας και καλλιτέχνης Μιχαήλ Γκίνης δημιουργεί φορέσιμη τέχνη με πολυμορφικά ρούχα που επανερμηνεύουν την ιαπωνική δεξιοτεχνία και προάγουν τις έννοιες του diversity και της βιωσιμότητας

Μιχαήλ Γκίνης

Big in Japan

Κείμενο: Εύη Καλλίνη
Μιχαήλ Γκίνης

Ο Μιχαήλ Γκίνης μεγάλωσε μέσα σε ήχους από ραπτομηχανές, πατρόν και υφάσματα, καθώς η μητέρα του ήταν μοντελίστ και διατηρούσε ατελιέ μαζί με την αδερφή της. Έτσι, η έννοια της αισθητικής και του ωραίου βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του από πολύ μικρή ηλικία. Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη όπου και ενηλικιώθηκε τη δεκαετία των ‘90s, ως γνήσιο μέλος της Generation X, μιας γενιάς που μεγάλωσε με το μουσικό κανάλι MTV, την πανκ και ηλεκτονική μουσική σκηνή, τα πρώτα video games και την πτώση του τείχους του Βερολίνου. Σπούδασε στο Λονδίνο, Fashion Design and Technology στο London College of Fashion, όπου και συνειδητοποίησε ότι το προσωπικό του μέσο έκφρασης για να επικοινωνήσει το μήνυμα του με τον υπόλοιπο κόσμο είναι το ένδυμα. Στο Τόκιο ζει μόνιμα από το 2006, όπου και διατηρεί το δικό του brand ρούχων υπό τον τίτλο Michail Gkinis Aoyama. Το ενδιαφέρον του για τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου και τις παραδόσεις της γεννήθηκε κατά τη διάρκεια των σπουδών του στη βρετανική πρωτεύουσα. Τα χρόνια εκείνα άρχισε να ερευνά σε βάθος την ιαπωνική κουλτούρα και παράδοση, ενώ ταυτόχρονα δέχθηκε έντονες επιρροές από μοντέρνες μορφές τέχνης, την ηλεκτρονική μουσική σκηνή του Τόκιο και το ισχυρό avante garde κύμα της ιαπωνικής σκηνής της μόδας που κυριάρχησε στα μέσα των 80s, γεννώντας designers με διεθνή εμβέλεια. «Όλα αυτά τα στοιχεία εισχώρησαν δυναμικά μέσα μου και γεννήθηκε σφοδρά η επιθυμία να ταξιδέψω προς τα εκεί», αναφέρει ο ίδιος.

Το 2006, λοιπόν, φεύγει για την Ιαπωνία για να κυνηγήσει το όνειρο του, «με μία βαλίτσα, μία κολεξιόν που είχε δημιουργήσει τα χρόνια του κολλεγίου και ένα εισιτήριο». Επέλεξε το Τόκιο, επηρεασμένος από τις ασπρόμαυρες ταινίες του Akira Kurosawa, του Kenji Mizoguchi και το βιβλίο του Junichiro Tanizaki «In praise of shadows”. Τα κιμονό, ο τρόπος ζωής και ντυσίματος των σαμουράι δημιουργούσαν ένα ιδανικό περιβάλλον για να φτιάξει τις ιστορίες του και να ντύσει τους ήρωές του. Το ατελιέ και κατάστημα που άνοιξε μαζί με τη σύζυγο και συνέταιρό του, Yuko Aoyama, βρίσκεται στην περιοχή Τοντορόκι. «Επιλέγοντας για την επωνυμία της συλλογής τη μίξη των δύο ονομάτων, δείχνουμε ότι προερχόμαστε από διαφορετικούς πολιτισμούς αλλά και ότι εκφραζόμαστε σαν μία υβριδικη, δημιουργική ομάδα», εξηγεί χαμογελώντας.

Το όραμά μας είναι το Wearable Art Stole να γίνει το σημείο σύνδεσης ανθρώπων με διαφορετική προσωπικότητα και κουλτούρα. Να καθιερώσουμε μια νέα κατηγορία ρουχισμού που ξεπερνάει τα όρια και το σχήμα του σώματος των ανθρώπων, το φύλο, το χρώμα και τις ιδιαιτερότητές τους.

Μιχαήλ Γκίνης

Στόχος του brand είναι η επανερμηνεία της ιαπωνικής αισθητικής και κουλτούρας. «Εμπνέομαι από τη φύση, τον ιαπωνικό πολιτισμό, την αρχιτεκτονική και τις παραδοσιακές τέχνες. Στο ατελιέ δουλεύουμε σε δύο διαφορετικά δημιουργικά μονοπάτια, με βάση την έκφραση της ομορφιάς και της τέχνης. Εστιάζουμε στην ολοκλήρωση των δημιουργιών μας στην ιαπωνική δεξιοτεχνία και γνώση ενώ αποστολή μας είναι να συνεχίσουμε την πολιτιστική κληρονομιά της ιαπωνικής κλωστοϋφαντουργίας. Για να πετύχουμε τους στόχους μας, έχουμε δημιουργήσει δυο σειρές ενδυμάτων. Η μία σειρά είναι η Wearable Art Stole με επίκεντρο το παραδοσιακό μακρύ φουλάρι, που επεξεργαζόμαστε μ’ έναν πιο βιομηχανικό τρόπο. Όλα τα υφάσματα προέρχονται από ιαπωνικές εταιρίες με παράδοση και τεχνογνωσία. Το δεύτερο project είναι το Kimono Μodernization, που είναι εξατομικευμένο και έχει χαρακτηριστικά υψηλής ραπτικής. Δουλεύοντας επάνω στις έννοιες του diversity, της βιωσιμότητα και του zero waste, στοχεύουμε στην αναβάθμιση, μέσω της ανακύκλωσης, παλιών και vintage κιμονό. Σκεφτήκαμε, ότι μπορούμε να δώσουμε μια λύση στο πρόβλημα που έχουν πολλές οικογένειες της Ιαπωνίας, που δεν φορούν πλέον τα παλιά τους κιμονό, ενώ ταυτόχρονα με τον τρόπο αυτό περνάμε το μήνυμά της παράδοσης και της ομορφιάς του κιμονό στη νέα γενιά.

Χαρακτηριστικό των δημιουργιών του Μιχαήλ Γκίνη είναι η πολυμορφικότητα. «Στο σχεδιαστικό κομμάτι ένα στυλ μπορεί να μεταμορφωθεί σε πολλές παραλλαγές και να φορεθεί σε διαφορετικές περιστάσεις, ανάλογα με τις ανάγκες της προσωπικότητας και του τρόπου ζωής του χρήστη», εξηγεί. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της φιλοσοφίας είναι ένας νέος τύπος παλτό που μεταμορφώνεται σε πολλά και διαφορετικά σχήματα. Πρόκειται για ένα σχέδιο που βραβεύτηκε στο DFA Hong Kong 2021 ενώ ιδιαίτερα σημαντική για το ατελιέ Michail Gkinis Aoyama ήταν h βράβευση με το Tokyo Fashion Award το 2011, στον τρίτο χρόνο ζωής του brand.

Και ποιο είναι το όραμά του; Ποιοι είναι οι στόχοι που έχει θέσει για το μέλλον; «Το όραμά μας είναι το Wearable Art Stole να γίνει το σημείο σύνδεσης ανθρώπων με διαφορετική προσωπικότητα και κουλτούρα. Να καθιερώσουμε μια νέα κατηγορία ρουχισμού που ξεπερνάει όρια και το σχήμα του σώματος των ανθρώπων, το φύλο, το χρώμα και τις ιδιαιτερότητές τους». Σαν εικαστικός δημιουργός, προτρέπει τον κόσμο να εκφράζει κάθε πτυχή της δημιουργικότητάς του, όπως αποκαλύπτει και το μότο του: «Bring out your inner creativity”.

Πληροφορίες

www.michailgkinis.com

Επικοινωνία

info@michailgkinis.com

Φωτογραφίες