fbpx

Ο φωτογράφος που αγαπάει τα κτίρια, τη γεωμετρία και το φανταστικό.

Χρόνης Σπανός

Αρχιτεκτονικές ψευδαισθήσεις

Κείμενο: Στέφανος Τσιτσόπουλος

Εντοπίζει τον χώρο, τον παρατηρεί, απομονώνει αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες, φωτογραφίζει και παράγει ρετροφουτουριστικές εικόνες-έργα τέχνης όπως αυτές του Στάνλεϊ Κιούμπρικ. Είναι ο τρόπος του Χρόνη Σπανού να διαχειριστεί την παθιασμένη σχέση του με την αρχιτεκτονική και να τη μετασχηματίσει σ’ ένα ταξίδι πέρα από το πραγματικό, σε μέρη πολλών πιθανοτήτων.

«Ξεκίνησα από τη γενέτειρά μου, τη Θεσσαλονίκη. Η πρώτη μεγάλη έκθεση φιλοξενήθηκε στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, με ένα πρότζεκτ φωτογραφιών από τα πέντε μεγάλα μουσεία της πόλης, εστιασμένων πάντα στην αρχιτεκτονική τους, και με εικαστικά έργα που προέκυψαν από αυτές. Ακολούθησε μια έκθεση εστιασμένη μόνο στους χώρους του Τελλόγλειου Ιδρύματος Τέχνης. Επόμενος σταθμός ήταν το Άμπου Ντάμπι στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, όπου η Aldar, η μεγαλύτερη κατασκευαστική εταιρεία του εμιράτου, με προσέλαβε να φωτογραφίσω δεκαπέντε κτήριά της, και να αποδώσω μετά εικαστικά έργα από τις λήψεις μου», περιγράφει ο ίδιος τη διαδρομή του.  

Τα κτίρια, οι όγκοι, η γεωμετρία, τον ιντριγκάρουν για να αποσπάσει  το δικό του  κομμάτι από το σύνολο και να σχηματίσει  το σύμπαν του, «σε ένα μέρος ιδεατό, όπου όλα μπορούν να συμβούν, κανόνες δεν υπάρχουν!»

Το μέσο που χρησιμοποιεί είναι η φωτογραφία, με διάφορα φορμάτ: «Έχω δημιουργήσει με compact φωτογραφική μηχανή, έχω χρησιμοποιήσει το κινητό μου τηλέφωνο, δουλεύω και με DSLR και mirrorless μηχανές. Το αποτέλεσμα της δουλειάς μου έχει αποτυπωθεί σε πληθώρα υλικών, όπως αλουμίνιο, φωτογραφικό χαρτί, καμβά που προσομοιάζει ζωγραφική, ακρυλικούς πίνακες».

Από την Ανατολή βρέθηκε στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στη Νέα Υόρκη, συμμετέχοντας σε ομαδική έκθεση του John Jay College, στο Μανχάταν, σε μια παρουσίαση καλλιτεχνών από διάφορα μέρη του κόσμου, με αντικείμενο την καταστροφή ιστορικών μνημείων του παγκόσμιου πολιτισμού.

«Βλέπω τα δημιουργήματα, τους ανθρώπους πίσω από το εμφανές, το τελικό έργο τους. Παίρνω τη σκυτάλη και προσθέτω τη δική μου πινελιά, με προορισμό το φανταστικό, το καινούργιο, το ονειρικό ίσως, με την έννοια του εξωπραγματικού, του σουρεαλιστικού».

πληροφορίες

www.chronisspanos.com

επικοινωνία

info(at)chronisspanos.com

links

Instagram chronis_s (architecture and street photography) || Instagram chronis_foodphotography

Έργα