Ο πολυσχιδής και συναρπαστικός εικαστικός καλλιτέχνης Στέφανος Ρόκος διατηρεί μια μακροχρόνια σχέση αγάπης με το σινεμά, η οποία εκφράζεται ποικιλοτρόπως: τόσο μέσα από μια σειρά έργων που έχουν συνοδεύσει κινηματογραφικές δημιουργίες όσο στην έμμεση παρουσία του κινηματογράφου στην κοσμοθεωρία και στις καταβολές της δικής τέχνης. Με βάση όλα τα παραπάνω, η ανάθεση της οπτικής ταυτότητας του επερχόμενου 66ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (30/10-09/11/2025) στον Στέφανο Ρόκο ήταν κάθε άλλο παρά έκπληξη.
Ο Στέφανος Ρόκος δημιούργησε δύο έργα για τις αφίσες του 66ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, τα οποία φέρουν τον τίτλο Ανατροπή Ι και ΙΙ: Πολύτιμες στιγμές έμπνευσης και ειρήνης. Τα έργα θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά από τις 18 έως τις 22 Σεπτεμβρίου στο πλαίσιο της Art Athina, στο περίπτερο R1 της Γκαλερί Ζουμπουλάκη. Πρόκειται για δύο υπερφορτωμένα πλουραλιστικά ζωγραφικά έργα, τα οποία παραπέμπουν συνειρμικά στα credits που εμφανίζονται στο τέλος των ταινιών, τη στιγμή που ένα πλήθος από πληροφορίες και ονόματα, μπροστά και πίσω από τις κάμερες, περνούν γρήγορα μπροστά από τα μάτια μας, αναδεικνύοντας το μέγεθος της κάθε παραγωγής.
Ο Στέφανος Ρόκος, μιλώντας για τα πόστερ του 66ου ΦΚΘ, στέκεται στον ισχυρό δεσμό που τον ενώνει με το σινεμά αλλά και με το Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης: «Επιτρέπεται να πω ότι, κατά μία έννοια, ανήκω στον χώρο του κινηματογράφου; Σκέφτομαι μια ιστορία, τη μετατρέπω στο μυαλό μου σε σενάριο, διαλέγω πρωταγωνιστές, φτιάχνω χαρακτήρες, τους τοποθετώ στο φως, στη σκιά ή κάπου ενδιάμεσα και δημιουργώ από εσωτερική ανάγκη τις δικές μου δυνατές εικόνες. Στα ζωγραφικά μου έργα τίποτα δεν κινείται κι όμως υπάρχει κίνηση, δεν υπάρχει soundtrack ωστόσο διακρίνεται μια μουσικότητα. Και η θέασή τους διαρκεί από ένα δευτερόλεπτο έως ολόκληρες ώρες, αναλόγως τι επιθυμεί ο θεατής. Παρακολουθώ ταινίες όλη μου τη ζωή, ο κινηματογράφος είναι για μένα ψυχαγωγία και πηγή έμπνευσης. Στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης παρευρίσκομαι ανελλιπώς εδώ και πάνω από 15 χρόνια και πάντα αισθανόμουν κομμάτι του, χωρίς να είμαι ακριβώς» αναφέρει ο καλλιτέχνης.
Τα δύο έργα συνοδεύονται από ισάριθμα μικρού μήκους animation που δημιούργησαν ο Στέφανος Ρόκος και ο Φωκίων Ξένος, σε μουσική του Τζιμ Σκλαβούνος, τα οποία θα αποτελέσουν και τα επίσημα σποτ του 66ου ΦΚΘ – τα αποκαλυπτήριά τους θα γίνουν τον Οκτώβριο του 2025. Κεντρική θέση στα σποτ κατέχουν δύο props –ένα τηλέφωνο και ένα αβοκάντο–, ενώ οι δύο σκηνές ακολουθούν αντίθετες διαδρομές: η πρώτη στέφεται από απόλυτη επιτυχία, ενώ στη δεύτερη καραδοκεί η πλήρης καταστροφή. Ο Στέφανος Ρόκος προσθέτει σχετικά: «Σε όλα τα στάδια της δημιουργίας κάθε καλλιτεχνικού έργου ενυπάρχουν η επιτυχία και η αποτυχία, σχεδόν ταυτόχρονα, και μάλλον πάντα διαδέχεται εναλλάξ η μία την άλλη. Αυτό το γνωρίζουμε, είναι μέρος της καλλιτεχνικής δημιουργίας και υπηρετεί τον σκοπό της τέχνης. Όταν η ιδέα αποκτήσει υπόσταση, οι δημιουργοί εύχονται όλη αυτή η περιπέτεια που πέρασαν να έχει θετικό πρόσημο. Ωστόσο, η μεγάλη ανατροπή συμβαίνει όταν το τελικό έργο αποπνέει στον αποδέκτη μια αίσθηση αληθινής έμπνευσης και ειρήνης» καταλήγει σχετικά.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
