fbpx

updates

Χρίστος Γαλιλαίας

Διεθνής αναγνώριση για το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Ο Χρίστος Γαλιλαίας συμπληρώνει την 1η Ιανουαρίου 2025 τέσσερα χρόνια στην καλλιτεχνική διεύθυνση του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης και έχει ήδη φροντίσει να ξεκινήσει δυναμικά η νέα χρονιά, με την παρουσίαση του εορταστικού προγράμματος για τα 25 χρόνια δημιουργικής παρουσίας του ΜΜΘ στην πόλη.

Ο διεθνώς καταξιωμένος σολίστ του βιολιού δηλώνει ικανοποιημένος για την πορεία του Μεγάρου στην τετράχρονη θητεία του, καθώς πέρα από τις σπουδαίες ορχήστρες και τους εξαιρετικούς μουσικούς που έχουν εμφανιστεί στο ΜΜΘ, για πρώτη φορά στην ιστορία του οργανισμού συναυλίες και παραγωγές του Μεγάρου έχουν αρχίσει να προβάλλονται στη video streaming πλατφόρμα Medici.tv και στο τηλεοπτικό κανάλι Mezzo TV, δύο από τα σπουδαιότερα μέσα προβολής και αναμετάδοσης της κλασικής μουσικής σε παγκόσμια κλίμακα.

Η αρχή έγινε στις 18 Δεκεμβρίου 2024, με το Medici.tv να προβάλει τη συναυλία του Modigliani Quartet, που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης στις 25 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου. Η παρουσία του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης σε αυτά τα μέσα, δίπλα σε θρυλικούς χώρους της κλασικής μουσικής όπως το Covent Garden και οι Όπερες του Παρισιού, της Βιέννης και του Βερολίνου, αναμφίβολα συνιστά μεγάλη επιτυχία, αλλά και έναν βατήρα για την περαιτέρω εκτόξευση του θεσμού. 

«Η λέξη εξωστρέφεια μπορεί να είναι της μόδας, αλλά στο Μέγαρο δικαούμαστε πλέον να υπερηφανευόμαστε ότι αυτή η αναγνώριση βάζει το δικό της σημαντικό λιθαράκι στην εξωστρέφεια της Θεσσαλονίκης, αλλά και όλης της Ελλάδας», δηλώνει ο Χρίστος Γαλιλαίας, προσθέτοντας ότι το ΜΜΘ συγκαταλέγεται πλέον στην πολύτιμη λίστα με τους σπουδαιότερους χώρους κλασικής μουσικής στην Ευρώπη.«Πρόκειται για ένα τεράστιο επίτευγμα του οργανισμού, το οποίο επιβεβαιώνει το επίπεδο του καλλιτεχνικού μας προγράμματος και την ποιότητα των παραγωγών μας, καταδεικνύοντας παράλληλα τη διεθνή αναγνώριση του φορέα».

Αυτό, άλλωστε, ήταν και το πρώτο προσωπικό στοίχημά του όταν ανέλαβε την «μπαγκέτα» του Μεγάρου, τον Ιανουάριο του 2021, με μάσκα τότε, ελέω της πανδημίας. Παρά τους ασφυκτικούς περιορισμούς και την εκκωφαντική σίγαση της μουσικής εκείνη την περίοδο, ο ίδιος δεν δίστασε να θέσει υψηλούς στόχους, με πρώτο και καλύτερο τη διεθνοποίηση του Μεγάρου, την οποία πέτυχε με πολλή δουλειά, επιμονή και υπομονή. Ένας άλλος στόχος που υλοποιήθηκε, και για τον οποίο νιώθει μεγάλη ικανοποίηση, ήταν το μεγάλο αφιέρωμα με αφορμή την συμπλήρωση 100 χρόνων από τη γέννηση του σπουδαίου βιολονίστα Λεονίντ Κόγκαν, που πραγματοποιήθηκε με μεγάλη απήχηση στα τέλη του 2024, ενώ όπως σημειώνει ο Χρίστος Γαλιλαίας «έκανε αίσθηση και στο εξωτερικό», γεγονός το οποίο οδήγησε στην προβολή του από το Medici.tv.

Το αφιέρωμα στον Κόγκαν, τον κατά πάσα πιθανότητα πιο επιδραστικό ερμηνευτή όλων των εποχών στην τέχνη του βιολιού αλλά και έναν από τους μεγαλύτερους αστέρες της μουσικής του 20ού αιώνα, ήταν ήδη στα σχέδιά του από τις πρώτες μέρες που ανέλαβε καθήκοντα καλλιτεχνικού διευθυντή. Δηλώνει ευγνώμων τόσο για την πραγματοποίησή του όσο και για τα διθυραμβικά σχόλια που απέσπασε, ωστόσο φροντίζει να μην επαναπαύεται, επιδεικνύοντας ακόμη μεγαλύτερη διάθεση και περισσότερο πείσμα και ενθουσιασμό για τους νέους στόχους που ανοίγονται μπροστά του.

Με έμφαση υπογραμμίζει ότι όλα όσα σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης έγιναν πραγματικότητα χάρη στην έμπρακτη στήριξη του υπουργείου Πολιτισμού, τονίζοντας παράλληλα τη σπουδαιότητα του δημόσιου χαρακτήρα στον πολιτισμό.  «Μόνο έτσι μπορείς να προσφέρεις τέχνη υψηλού επιπέδου, για τον απλούστατο λόγο ότι επιλέγεις το πρόγραμμά σου με κριτήρια καλλιτεχνικά και όχι εμπορικά. Όπως οφείλει να υπάρχει δημόσια ραδιοτηλεόραση, η οποία θα είναι σε θέση να αναλαμβάνει ποιοτικές παραγωγές χωρίς να έχει ως μόνο κριτήριο την τηλεθέαση, έτσι και στον πολιτισμό πρέπει να προσφέρονται στο κοινό επιλογές υψηλού επιπέδου. Μπορεί για παράδειγμα ο Σούμπερτ να απευθύνεται σε μικρότερο κοινό, πόσο σωστό είναι όμως να εθίζουμε τους θεατές σε παραγωγές χαμηλού επιπέδου; Χρειάζεται να πείσουμε οποιονδήποτε για το μεγαλείο του Μότσαρτ και του Μπετόβεν; Πρέπει να πολεμάς για όλα αυτά, ιδιαίτερα στην Ελλάδα που δεν υπάρχει στην παράδοσή μας η κλασική μουσική. Δεν είναι απαραίτητο να αρέσει σε όλους, αλλά για να την απορρίψεις ή να την αγαπήσεις πρέπει πρώτα να τη γνωρίσεις», αναφέρει σχετικά.

Κλείνοντας, εκφράζει τη βεβαιότητα ότι στην παραπάνω κατεύθυνση θα συνδράμουν οι εκδηλώσεις για τα 25 χρόνια από τη γέννηση του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, οι οποίες θα ξεκινήσουν τον χειμώνα του 2025 και θα ολοκληρωθούν το καλοκαίρι του 2026.