fbpx

Ακούν και νιώθουν τις πιο προσωπικές στιγμές. Τις βαθύτερες σκέψεις. Τις ηδονές και τις οδύνες. Χωρίς διακρίσεις. Υπερπολυτελή ή απλοϊκά, τα δωμάτια ξενοδοχείων –εξάστερων ή φθηνιάρικων– γράφουν καθημερινά ιστορίες από αδιάφορες μέχρι καθοριστικές.

Αθανασία Παπαδοπούλου

Hotel rooms

Κείμενο: Δήμητρα Κεχαγιά
Αθανασία Παπαδοπούλου

Ακούν και νιώθουν τις πιο προσωπικές στιγμές. Τις βαθύτερες σκέψεις. Τις ηδονές και τις οδύνες. Χωρίς διακρίσεις. Υπερπολυτελή ή απλοϊκά, τα δωμάτια ξενοδοχείων –εξάστερων ή φθηνιάρικων– γράφουν καθημερινά ιστορίες από αδιάφορες μέχρι καθοριστικές, ακόμη και αν στις περισσότερες περιπτώσεις τις γνωρίζει μόνο ο ίδιος ο ένοικος του δωματίου.

Το Ηotels είναι ένα φωτογραφικό πρότζεκτ με 70 αυτοβιογραφικές εικόνες από δωμάτια 25 ξενοδοχείων σε έξι διαφορετικές χώρες. Δωμάτια από τη Μυτιλήνη και τα Κουφονήσια μέχρι τη Φλώρινα και την Αλεξανδρούπολη και από το Βερολίνο μέχρι το Βαρανάσι. Η αφορμή για τη φωτογράφο Αθανασία Παπαδοπούλου δόθηκε σε ένα δωμάτιο της Σύμης  πριν από περίπου δέκα χρόνια. «Αναρωτήθηκα για πρώτη φορά πόσοι άνθρωποι έχουν περάσει από αυτό το ίδιο δωμάτιο, τι άφησαν πίσω τους». Εκεί δημιούργησε την πρώτη εικόνα, για να περάσει τα επόμενα δέκα χρόνια, αναζητώντας αντίστοιχες στιγμές. Απαντήσεις στην ερώτηση: Τι άφησαν πίσω τους; Τι αφήνω εγώ;.


«Ένα αδιάκοπο μπρα ντε φερ με τον ιδιο μου τον εαυτό. Συνήθειες, συναισθήματα, αγωνίες, ιδιότητες, ταξίδευαν μαζί μου σε κιτς, έλεγκαντ, χρωματιστά ή άχρωμα δωμάτια ξενοδοχείων, και έγιναν εικόνες, αντί για λέξεις που δε βρήκα το θάρρος να πω». Ήρθε η ώρα αυτές οι εικόνες, τα ταξίδια της Αθανασίας Παπαδοπούλου, που έγιναν με αποκλειστικό στόχο να νιώσει την αύρα των δωματίων σε διάφορα ξενοδοχεία, να εκδοθούν. Για την ίδια, η αυτοέκδοση ήταν η πιο «τίμια», όπως αποφάσισε, λύση.

Συνήθειες, συναισθήματα, αγωνίες, ιδιότητες, ταξίδευαν μαζί μου σε κιτς , έλεγκαντ, χρωματιστά ή άχρωμα δωμάτια ξενοδοχείων, και έγιναν εικόνες, αντί για λέξεις που δε βρήκα το θάρρος να πω.

Αθανασία Παπαδοπούλου

Με την πολύτιμη συμπαράσταση τριών ακόμη γυναικών, της φωτογράφου Λίας Ναλμπαντίδου που επιμελείται το φωτογραφικό λεύκωμα, της Σίλας Ζαμάνη που υπογράφει το κείμενο και της Μάιτας Χατζηιωαννίδου (Loopo Studio) στο σχεδιασμό του, το Hotels θα είναι έτοιμο πριν από τα Χριστούγεννα.


Η Αθανασία Παπαδοπούλου γεννήθηκε το 1972 στην Θεσσαλονίκη. Σπούδασε λογιστική, όμως το 2004 αποφάσισε να αλλάξει αντικείμενο, παρακολουθώντας σπουδές φωτογραφίας στη σχολή Stereosis, αλλά και αρκετά σεμινάρια και workshops με καταξιωμένους φωτογράφους (Anders Petersen, Στράτος Καλαφάτης, Νίκος Οικονομόπουλος , JS Enghstrom, Jacob Aue κλπ.). Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις και η δουλειά της έχει φιλοξενηθεί εντός και εκτός Ελλάδας σε μουσεία και γκαλερί. Από τον Δεκέμβριο του 2006 ζει και εργάζεται ως φωτογράφος στη Θεσσαλονίκη, όπου διατηρεί το δικό της στούντιο.

Φωτογραφίες