Τα MATAROA Awards ενώνουν τις δυνάμεις τους με το MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης για την ανάδειξη πρωτοεμφανιζόμενων Ελλήνων φωτογράφων, με την υποστήριξη της Πολιτιστικής Εταιρείας, στο πλαίσιο της Thessaloniki PhotoBiennale 2023!
Με διαχρονικό στόχο να βρίσκεται στην αιχμή των διεθνών συζητήσεων για το φωτογραφικό μέσο, η φετινή Thessaloniki PhotoΒiennale (10 Οκτωβρίου 2023 έως τις 11 Φεβρουαρίου 2024) περιλαμβάνει 25 εκθέσεις σε 19 χώρους της Θεσσαλονίκης και Αθήνας, και παρουσιάζει 100 και πλέον φωτογράφους και καλλιτέχνες από 18 χώρες.
Ανάμεσα σε αυτούς ξεχωρίζουν οι εκθέσεις των δυο πρωτοεμφανιζόμενων φωτογράφων που αναδείχθηκαν μέσα από τη διαδικασία του MATAROA AWARDS για τη Φωτογραφία. Με την υποστήριξη της Πολιτιστικής Εταιρείας, στο πλαίσιο του project MATAROA, και κατόπιν ανοιχτής πρόσκλησης στην καλλιτεχνική κοινότητα, δυο νέοι φωτογράφοι παρουσιάζουν τις ατομικές τους εκθέσεις σε μια προσπάθεια να δοθεί βήμα σε αξιόλογες φωτογραφικές εργασίες πρωτοεμφανιζόμενων δημιουργών.
Η Αλεξάνδρα Ρίμπα με την έκθεση Between cities and skies, καθηλώνει τον θόρυβο πάνω από την πόλη σε ένα ιδιαίτερο φωτογραφικό αποτύπωμα, ενώ ο Γιάννης Ζινδριλής με το έργο του A Long Saturday, εντοπίζει την ακινησία και τη δυσκολία προσδιορισμού και αρμονίας μας με τον γύρω τόπο.
A Long Saturday | Γιάννης Ζινδριλής
Για την έκθεση
Στο “A Long Saturday”, o George Steiner (Γαλλο-αμερικανός κριτικός λογοτεχνίας, δοκιμιογράφος, φιλόσοφος, συγγραφέας και εκπαιδευτής) δανείζεται από την Καινή Διαθήκη το σχήμα Παρασκευή – Σάββατο – Κυριακή. Δηλαδή, ο θάνατος του Χριστού την Παρασκευή, το σκοτάδι να απλώνεται πάνω από τη γη, το καταπέτασμα του Ναού να σκίζεται στα δύο. Ύστερα η αβεβαιότητα του Σαββάτου όπου δεν συμβαίνει τίποτα, τίποτα δεν κινείται και τέλος, η Ανάσταση της Κυριακής. Μέσα στο μακρύ Σάββατο της ακινησίας, οι άνθρωποι αναπροσδιορίζουν τις αξίες τους, χάνουν τις διαμορφωμένες ταυτότητές τους και αναζητούν νέες.
Ακολουθώντας την πρόταση του Steiner, στην ομώνυμη ενότητα εικόνων, ο εαυτός, όπως ο ηθοποιός, “συναντά τους θεατές του τη στιγμή που και εκείνοι τον συναντούν, δημιουργείται μεταξύ τους μια μοναδική όσμωση, επιτελεί τον εαυτό του μέσω της υπόδυσης του ρόλου ενώπιόν τους. Η παρουσία των θεατών εγγράφεται στη συνείδησή του συγκροτώντας τον […] και την ίδια στιγμή ο ίδιος επενδύει στους θεατές του υποσυνείδητα περιεχόμενα ή μνημονικά φορτία της ζωής του. Μέσω της υπόδυσης του ρόλου και με τη βοήθεια που του παρέχουν τα περιγράμματα του ρόλου, ο εαυτός αυτοσκηνοθετείται, κατασκευάζοντας μια σκηνή, αρθρώνοντας τον δικό του λόγο, επινοώντας έναν θεατή, ένα ολόκληρο κοινό, ακόμα και μια φαντασιακή κοινότητα, για να καταμαρτυρηθεί και κατοχυρωθεί το εγχείρημά του.” Στην φωτογραφική σειρά “Long Saturday” απεικονίζονται άνθρωποι, σε διασταυρώσεις δρόμων, σε τοπία άγονα, σε αφιλόξενο περιβάλλον που τα οδικά σήματα τονίζουν τις απαγορεύσεις και την δυσκολία προσδιορισμού και αρμονίας με τον γύρω τους τόπο.
Γιάννης Ζινδριλής
Βιογραφικό
Ο Γιάννης Ζινδριλής γεννήθηκε στα Ιωάννινα το 1982. Είναι απόφοιτος του τμήματος Τοπογραφίας και του Τμήματος Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών μέσων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Έχει παρακολουθήσει τα σεμινάρια «Θέματα και Θεωρία Εικαστικών Τεχνών και Φωτογραφίας» και «Περί τοπίου: Εικόνες, Συναισθήματα, Πολιτική» στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Επίσης είναι τελειόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Φωτογραφία: Έρευνα και Μεθοδολογία» του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Συμμετείχε με την σειρά Vague Landscapes στο Athens Photo Festival το 2016 στο πλαίσιο της έκθεσης «Νέοι Έλληνες Φωτογράφοι». Έχει συνεργαστεί με εφημερίδες και περιοδικά. Από τον Μάιο του 2020 παραδίδει μαθήματα φωτογραφίας στην Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα ως freelance φωτογράφος.
Between cities and skies | Αλεξάνδρα Ρίμπα
Για την έκθεση
Η Alexandra Riba είναι φωτογράφος/κινηματογραφίστρια που γεννήθηκε (1997) στη Θεσσαλονίκη. Είναι απόφοιτος της Σχολής Κινηματογράφου στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ενώ σπούδασε επίσης σύγχρονη φωτογραφία στη Σχολή Φωτογραφίας Stereosis. Έχει εκθέσει τις φωτογραφίες της σε σημαντικούς χώρους τέχνης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, όπως στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, στο Μουσείο Μπενάκη και στο Loosen art, στη Ρώμη. Η δουλειά της έχει παρουσιαστεί σε πολλούς διαδικτυακούς ιστότοπους και περιοδικά (Fotofilmic, Velvet Eyes, Phmuseum κ.ά.). Έχει εργαστεί ως still φωτογράφος σε κινηματογραφικά σκηνικά (“Η πόλη και η πόλη”, σε σκηνοθεσία του Χρήστου Πασσαλλη και του Σύλλα Τζουμέρκα) και σε θεατρικές παραστάσεις (“Perseids ή πώς να παρτάρετε αγρίως), σε σκηνοθεσία των Μαρίνα Σιώτου και Ζωή Σιγαλού, στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση το 2023 και “Ο φάκελος Wahncau” σε σκηνοθεσία του Σύλλα Τζουμέρκα, στο Φεστιβάλ Επιδαύρου το 2022). Ως κινηματογραφίστρια έχει συνεργαστεί με τον σκηνοθέτη Σύλλα Τζουμέρκα στις ταινίες μικρού μήκους “Η μητέρα μου είναι αγία” στο πλαίσιο του 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης και με τον σκηνοθέτη Νίκο Κολιούκο στην επερχόμενη ταινία μικρού μήκους “Το χάος που άφησε πίσω της”.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.