Η νέα έκθεση φωτογραφίας και γλυπτικής, με τίτλο «Το Μέλλον ήταν Χθες», με τη συμμετοχή του Έλληνα φωτογράφου Χριστόφορου Δουλγέρη στο πολιτιστικό κέντρο τεχνών Wesseling (Βέσελινγκ στα ελληνικά), της Γερμανίας παρουσιάζει την προσωπική προσέγγιση του δημιουργού στην αισθητική της μηχανής. Στόχος της έκθεσης, που ανοίγει τις πόρτες της για το κοινό στις 16 Ιουλίου και θα διαρκέσει εώς τις 8 Αυγούστου, είναι να δημιουργήσει μία σύνδεση ανάμεσα στην τέχνη και τη βιομηχανία.
Ήδη από το τέλος του 19ου αιώνα, το Wesseling ως κομμάτι της Ρηνανίας, κοιτίδας της Χημείας, άρχισε να εξελίσσεται σε παραδοσιακή έδρα της βιομηχανίας. Σήμερα, ένα ποσοστό μεγαλύτερο του 40% των θέσεων εργασίας, που αντιστοιχεί σε πάνω από 6000 εργαζομένους, εντάσσεται στον τομέα της μεταποίησης. Έτσι η πόλη και η βιομηχανία είναι εδώ και καιρό αναπόσπαστα συνδεδεμένες μεταξύ τους. Όπως εξηγεί ο Δουλγέρης, η έκθεση προέκυψε μετά από πρόταση του επιμελητή Gerard Goodrow, που παρακολουθούσε στενά την εξέλιξη της δικής του πορείας αλλά και του γλύπτη Willem Harbers, του έτερου καλλιτέχνη που συμμετέχει στην έκθεση με έργα γλυπτικής. «Συγκέντρωσα ένα σώμα δουλειάς από τα πορτραίτα των μηχανών αλλά και αρκετές εικόνες, οι οποίες είχαν αναφορές στο βιομηχανικό και αρχιτεκτονικό τοπίο, όπως αυτό εξελίχθηκε στη δουλειά μου τα τελευταία δέκα χρόνια, και από διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας» σημειώνει.
Η έκθεση περιλαμβάνει περίπου 40 φωτογραφικά έργα διαφόρων διαστάσεων και 5-6 γλυπτικές εγκαταστάσεις. Οι σειρές του Δουλγέρη έχουν επιλεγεί και λειτουργούν με ένα ιδιαίτερο τρόπο, δίπλα και ανάμεσα στα γλυπτά του Harbers, καθώς η μία τέχνη δανείζεται στοιχεία και ιδέες από την άλλη, σχολιάζοντας έναν κοινό τόπο.
Φιλοξενείται σε μιά από τις σημαντικότερες αίθουσες που χρησιμοποιεί ο καλλιτεχνικός οργανισμός του Kunstverein Wesseling, σε έναν επιβλητικό χώρο που εκτείνεται σε 350 τμ., με μεγάλο ύψος. Μεταξύ των τεσσάρων φωτογραφικων ενοτήτων του Δουλγέρη που θα παρουσιαστούν στον χώρο, ο μεγαλύτερος τοίχος με μήκος 35 μέτρα θα φιλοξενήσει το φωτογραφικό project από τη Σαντορίνη, μιά αναφορά στην ιστορία του νησιού και τη λειτουργία εργοστασίων επεξεργασίας ντομάτας, όπως του Μονολίθου και της Βλυχάδας, της Δ. Νομικός, το οποίο σήμερα λειτουργεί ως βιομηχανικό μουσείο ντομάτας.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.